به گزارش هابصنعت؛ بر اساس آخرین آمارها امروز نزدیک به ۲۲ میلیون یا به عبارتی ۵۲ درصد از دستگاه خودرو و موتورسیکلت در ناوگان حمل و نقل کشور در مرز فرسودگی (امکان اسقاط خودرو) قرار دارند و بیشترین سهم مربوط به موتورسیکلت و خودروهای سواری و وانت است.
محمدصادق حاتمی، رئیس ستاد و مدیر نوسازی ناوگان حمل و نقل ایدرو گفت: نزدیک به ۸.۳ میلیارد لیتر بنزین در سال توسط خودروهای فرسوده در دسته سواری و وانت مصرف میشود که اگر مطابق قیمتهای بینالمللی برای هر لیتر بنزین «یک دلار» در نظر بگیریم، سالانه ۸.۳ میلیارد دلار فرصت از دست رفته ارزی در کشور وجود دارد که در صورت عدم وجود ناترازی بنزین، میتوانستیم این میزان را به فرصت صادراتی تبدیل کنیم.
انتهای پیام/